Allt på en gång!

Det händer mycket här hos familjen N. I lördags morse vaknade vi och mös lite då frågade han om jag ville gifta mig med honom! Såklart sa jag. Vi spenderade dagen med att få en smärre chock över priset på guld och diamanter. Men nu har vi bestämt oss för mig blir det en Schalins Solvind. För min fästman (sug på den) blir det en 7 mm. lite rundar vitt guld. Jag köpte två bröllops tidningar, för planen är bröllop i oktober nästa år. Har försökt göra en budget samt titta lite på olika alternativ till mat och lokal. Allt hänger liksom samman och det skadar inte att vara ute i god tid. Sedan är det faktiskt fantastiskt roligt att få planera ett bröllop och inte minst känns det helt underbart att få visa resten av världen att jag och min fästman valt och funnit varandra för resten av våra liv!



Igår gick jag till apoteket och köpte ett gravtest, mest för att min mens var någon dag sen och för att jag är så nedrans nyfiken. Når jag köpte det tänkte jag att det kommer ändå att visa negativt, men jag vill hellre veta än att jag går och undrar och försenar min menscykel mer, den brukar komma igång då jag fått se det negativa på stickan. Konstigt hur kroppen fungerar eller hur. Detta har hänt säkert tre gånger. Jag gick in på universitetets toalett. Fatta charmigt ställe! Kissade på stickan och väntade. Köpte ett digitalt vilket ju känns som den smartaste grejen. Hallå tejer köp inget annat än ett digitalt gravtest, mycket lätt värt de extra 30 kr, det finns liksom inga funderingar, utrymmen för tolkning, är det ett streck eller ej. Här står det klart Gravid eller Ej gravid. Gissa om jag får en chock när det står gravid! Jag skakar, ringer N som är på möte med arbetskamrat, ringer mamma och frågar m det kan vara fel. Hon säger gör ett nytt test i morgon. Sedan frågar hon sjuksköterskorna som hon håller utbildning från och dom säger att ett gravid är just GRAVID!



Jag har en bebis i magen!!! Vi får hoppas och jag ber en stilla bön att allt skall gå bra. Har fortfarande svårt att tro det. Tänker fortfarande att det var nog fel. Men det verkar ju onekligen som om det finns ett litet liv där. Oj.... vilken känsla, vilken lycka. Men samtidigt känner jag mig förvirrad, orolig, rädd. Men mest av allt i en rosa liten bubbla!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

STOOOORT GRATTIS till frieri och miraklet i magen!

KRAM

2008-10-16 @ 12:40:24
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: M

Grattis! Tack för ditt inlägg i min blogg, känns så rätt allt du skriver. Vad spelar det för roll om det sker på "första" försöket??



Kul att ni ska gifta er, vi ska också göra det. Inget datum är bestämt än. Vi får se hur det går med barn osv. Vill gärna kunna dricka champange på bröllopsdagen.

2008-10-16 @ 14:35:18
URL: http://attblimamma.blogg.se/
Postat av: N

TACK så mycket till er båda för lyckönskningarna!



Kram

2008-10-16 @ 15:35:55
URL: http://missmg.blogg.se/
Postat av: A

Oj vad roligt, grattis!

2008-10-21 @ 11:24:48
URL: http://kanskeettbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0