Ännu en dag

Har haft en ordentlig sovmorgon med en massa timmar sömn, så snart ska jag ta mig ut på promenad i det fina vädret. 
Igår var jag som sagt ute med en vän. Jag funderade lite innan hur det skulle kännas att bara dricka vatten/ alkofria drinkar. Men faktiskt så var jag så himla glatt överraskad, vi gick och satte oss innan middag och efter middagen och tog en drink. Jag fick en fin alkoholfri för 35 kr! Ha det är billigt att vara gravid. Vi hade jätte trevligt och pratade om bebis, hennes förhållande och allt möjligt annat. Hon var lite förvånad över att vi inte hade tänkt att byta lägenhet. Idag bor jag och min fästman i en 2:a (egentligen heter det 1:a med matrum) på 38 kvm. Jag kan väl tycka att det inte är optimalt att bo på så liten yta med en bebis, men det är inte heller optimalt att flytta. Detta är en hyresrätt förstahandskontrakt vilket visserligen är bra för att vara Stockholm den har en relativt låg hyra för att vara nyrenoverad 4000 kr. Så vi har då följande val:
1. Bo kvar göra det bästa av situationen och lära oss "compact living" samt investera i en dörr så att man kan stänga till sovrummet.
2. Leta oss efter en ny bostad, då en större helst 2.5 eller 3:a. En hyresrätt. Vi skall då förmodligen gå upp i hyra ett par tusen vilket visserligen är ok då vi får det större. Dock är det så att om man vill byta en liten till större måste man ta sig längre från stan, eller i ett mindre attraktivt område. Jag vill inte sätta mig i ett område långt från stan som jag inte trivs i bara för att ha ett extra rum.
3. Vi kan köpa oss drömlägenheten. Ja tack gärna. Men för vilka pengar? Detta blir nog då jag börjar jobba efter mammaledigheten och jag är faktiskt inte villig att betala två eller tre gånger mer i hyra då vi kommer att gå ner i inkomst. Inte värt det. Jag bor hellre mindre och har lite mer pengar.



Nu ska jag försöka ta mig ut i solskenet. Hoppas att dagen blir fantastiskt för mig och er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0