Höst rusk




Jag tycker att det är ganska mysigt med höst rusket nu faktiskt. Det är konstigt hur väl man anpassar sig. Under sommaren får jag ångest av att bara tänka på höst, regn och mörker men när det väl är här så gör det inte all så mycket faktiskt. Det börjar även närma sig jul. I år är vi med min familj och det ska bli mycket härligt. Skönt att inte direkt behöva åka någon stans och bara vara. Snart ska vi ta oss ut till IKEA för att köpa julpynt eftersom allt mitt, N har inget, står längst in i källaren. Prioriterar att lägga min tid på annat.  Jag julpyntar alltid första advent. Jag har hittat jätte fina adventsljusstakar, alltså sådan man tänder riktiga ljus i på "årstiderna" på drottninggatan. EN fantastisk affär, gå dit bums, om ni gillar stämningsfulla saker. Det är i alla fall mer en bricka med 4 tjocka ljus och silver (bly/järn?) siffror som man färster på ljusen. Ska ta bild när jag investerat.

Igår var jag och lämnade min älskade katt hos sin nya husse (ny gamla, mitt ex.). Det gjorde så ont i mitt hjärta och det kommer tårar så fort jag tänker på mig, Min lilla älskling kommer aldrig mer att ligga bredvid mig på natten och kurra eller jama då han vill ha vatten ur dusch slangen. Han har verkligen gett mig så mycket glädje genom åren. Jag förstod aldrig det här med husdjur eller hur fäst man blir vid dom innan min älskade katt  kom in i våra liv. Jag drömde om honom hela natten. Det som gör det överkomligt som gör att smärtan och längtan blandas med glädje är att jag vet att det är för att Klimpen ska komma till oss. Saknaden kommer att dämpas med tiden då magen växer. Men min lilla snufsis du kommer alltid finnas i mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0