Snabb lunch

En sådan himla snabb god och nyttig lunch (ganska högt pointsvärde dock om man är viktväktare, insåg jag). 

2 st fullkorns tortilla/burrito. 
En liten kycklingfilé. 
Salland, böngroddar, lök, tomat, vad man nu tycker om i grönsaksväg. 
Minifraish blandat med en liten skvätt sweetchili massa salt och peppar. 
Lite riven om man vill. Smack ihop till varsin wrap. 

Lätt att ta med sig. Lätt att göra på plats. Finns inga ursäkter att inte äta snabb, nyttig och billig lunch. Fy för dyra lunchrestauranger. Slöseri med pengarna. Lägg tiden på att fixa en lätt lunch, ta ett äpple och keso senare om ni bli hungriga och ta en promenad, titta lite i affärer, ta med en kopp kaffe ut och sitt på en bänk istället för att spendera en timme inne på en stimmig lunch restaurang. 
Föresten såg jag på nyheterna att folk sparar in som tusan nu när det är pengakris. Först bilar, sedan elektronik, dyr mat, latte på lunchen etc. Tänkte knåpa ihop en sparplan som alla kan följa eller i alla fall inspireras av, UTAN att ta bort det där lilla extra.




Nu skall tydligen N inte jobba, tjatade sig ur det. Men jag blir så trött för att han har liksom redan förstört det. Det var att han inte tänkte på oss som gjorde mig mest irriterad så nu tycker jag att han lika gärna kan jobba och hålla sig borta. Blä. Sluta gnäll var glad för det som du har ! Ibland blir jag lika trött på mig själv som på Mr N!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0