En bra dag att börja en dag




Måndagar är alltid en bra dag för att börja på nytt. Idag sitter jag hos mor och pluggar, vilket är bra med lite omväxling. Dagen bjuder på plugg, jobbiga mail och ett och annat telefonsamtal. Men det ska bli mycket gjort! 

Då jag stod och väntade på bussen i morse reflekterade jag över hur folk står i kön. Oftast här hemma finns det ju ingen kö, folk tränger sig, ställer sig i en klump och alla ska på bossen samtidigt! Om ni åker till England någon gång, tänk på hur fina, raka och väluppfostrade deras köer är. Fantastiskt. I alla fall så hade det vi bussen bildats en kö. Det stod ungefär sex personer i denna kö med minst en halvmeter emellan varandra, vilket resulterade i att kön sträckte sig in på en annan hållplats. Galet! Är vi så rädda för närkontakt?!? Om det finns en plats mellan två personer på en bänk skulle du sätta dig där då eller står du hellre? 

Igår bjöds på en tvåtimmars promenad med gravida vännen. Hon och jag gick en timme sedan skildes vi åt och jag promenerade hem. Väldigt uppfriskande och jag sov gott på natten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0