Granola, trasig cykel och besvikelse

Sitter i soffan och avnjuter en alldeles utmärkt egen gjord granola (musli gjord i ugnen). Inte mitt eget recept men nu när jag gjort den en gång tänker jag improvisera lite nästa gång.

Min cykel ha gått sönder. Däcket, eller snarare hjulet som däcket sitter på. Jag är mycket irriterad på detta. Har haft cykeln i ungefär en månad. Jag fick den i födelsedagspresent av min far, vilket är nästan ett år sedan och fick den först nu efter mycket tjatande. Han är sådan min far. Man måste tjata på honom och han håller sällan vad han lovar. Detta är inget nytt och jag borde ha vant mig. Men blir lika besviken varje gång. Jag skulle få en ganska stor summa pengar av honom efter en lägenhets historia. Pengar som jag definitivt förtjänade men som jag samtidigt var mycket tacksam för. 70% av pengarna har jag fått, men även dessa efter en del tjat en en ganska lång tid efter det att jag borde ha fått dom. Nu har det gått ytterligare fyra månader och jag har mailat honom och bett om att få resterande pengar överförda. Men inget! Detta är så otroligt typiskt. Har han tänkt att ge mig dem eller hoppas han på att komma undan? Jag har faktiskt ingen aning. Men det hade varit bättre om han sagt att jag skulle fått en mindre andel pengar för då hade jag varit nöjd och framför allt sluppit den här besvikelsen med att han lovar saker och aldrig håller dem. Jag är 28 år gammal mycket snarch min pappa kan göra mig illa ända in i hjärtat, precis som då jag var barn.

Granola receptet tog jag från Amy's blogg på VR. Bra recept och mycket lätt att göra. Jag bytte dock ut sirapen mot koncentrerad äppeljuice. Tyckte det räckte med 1 dl socker och 1 dl honung.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0