Höstdag

Vilken opruduktivt vacker dag. Värsta härliga höstvädret! Känner mig dock sjukt trött efter att grannarna håller oss uppe till sent på natten. Detta är helt ofrivilligt och mycket irriterande. Men hur gör man? Skriver en lapp där det står: Sluta KNULLA sent på kvällarna. Eller din flickvän låter mer än den värsta porrstjärnan. Det var lite humoristiskt de första gångerna, nu är det bara tröttsamt efter fem månader av dessa ljud var och varannan deg.
Kvällen bjuder på ekonomisk spagetti och köttfärsås och en låda vin som skall delas i vänners sällskap. Ska bli trevligt. Men måste nog vila en timme eller två.

Läste föresten vad man skall och inte skall göra då man vill bli gravid:

Sluta dricka alkohol helt! What räcker det inte med de nio månaderna som man skall vara torr då man bär på det!?! Dummaste jag hört.

Sluta dricka kaffe/ kofein: Som jag tidigare sagt koffeinfritt kaffe. NEJ! Åh ska man ge upp allt. Vet vad vissa tycker, vill man nåt mycket så gäller det att ge upp saker. 

Ingen rökning: Nej det kan jag hålla med om!

Ingen övervikt: Jag jobbar på det!

Ser ut som om mina chanser att bli gravid är ytterst små. Hade hoppats på att slippa tänka på sådant här. Vill inte att det ska bli en besatthet eller stress. Det skulle liksom bara komma. Dock är det här med barn inget som jag tagit för givet. Man har fött barn, många barn i alla tider. Men man ska vara lyckligt lottad om man blir gravid och får ett barn! Tror dessutom att det blir ett snyggare barn om man inte stressar planerar och ändrar sitt liv helt! 
Jag vet att jag en gång i tiden kunde bli med barn. Det vet jag. Hoppas att mitt val då inte påverkar min framtid. Jag var ung, omedveten och självisk, men ångrar sällan mina val. Man l'r sig och växer av allt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0