Perspektiv

Jag har haft ett par dåliga dagar då det gäller humöret och en del saker som inte går dit jag går. Det var en riktigt dålig dag igår, grät lite i smyg och tyckte enormt synd om mig själv. Idag känns det bättre men jag är fortfarande inte på topp, mycket funderingar. Alldeles nyss började jag läsa en blogg, Alfons något, om en mammas kamp under sin sons cancer och efter hans död. Kan det finnans någon större sorg än detta? Jag måste säga att jag beundrar människor som tar sig igenom detta och finner ett sätt att leva. Och mitt hjärta går sönder då jag läser om saknaden efter ett barn. Man ska inte behöva begrava ett litet barn! Mina tankar går ut till de som förlorat någon och min beundrar ges för de som orkar sig igenom dagen.

Dock tror jag inte att problem, sorg och förtvivlan är jämförbart och man ska inte underminera sina egna behov och känslor bara för att någon annan har varit med om något mycket värre. Det är däremot viktigt att ha medlidande, visa medkänsla och kanske sända ut en liten liten tanke till alla där ute som bär på en sorg. 

Förutm detta, god morgn härliga dag! Idag ska bli en bra dag. Mycket skall bli gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0