Tankar


Sitter i soffan men en kopp roibuste och spooks i bakgrunden. Jag kan utan problem klara mig på koffein fritt te men inte kaffe. Kaffe är kanske min näst största last. Att bara klara sig på ett fåtal koppar om dagen känns omöjligt når man sitter hemma eller på universitetet för den delen. Det förgyller liksom det trista lite. På tal om spooks så började vi titta på den senaste säsongen och det är så himla bra och spännande! Som ett brittiskt 24. Ge det ett eller två avsnitt och sedan är man fast. Brittiska serier går alltid hem hos mig.

Läste lite på en blogg som handlar om en tjej som gått ner 50 kg. Bra jobbat! Nu behöver jag visserligen inte så mycket men det är likväl inspirerande. Det enda negativa är att hon följer GI, och det är inte en av mina favoriter. Har prövat det i omgångar och för mig personligen är det inge långsiktigt. Jag tror mer på lagom mängs av det mesta. Jag tror att kroppen mår bäst av att man hittar en balans av både kolhydrater, proteiner och fett och träning så klart. Dock så kan man ju hålla sig borta från socker.

Idag åt jag:
  • Gröt m. lättmjölk och osockrad lingonsylt-BRA
  • Två bullar, 0.75 cl lättmjölk-DÅLIGT!
  • Fullkornsnudlar med kyckling och wookgrönsaker- BRA!
Cyklade sammanlagt 30 min.

Ja man måste se till de saker som gått bra men också vara självkritisk. Det är en ny dag i morgon då kommer det att gå ännu bättre. Men jag vet att det blir vin i morgon. Det är ok det var länge sedan och mitt alkoholintag är mycket lågt. Men ska det vara så ska det och då brukar det bli ganska mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0